Saturday, September 4, 2010

Rumput Napier India IKN091

Napier India IKN091 adalah sejenis rumput bagi makanan haiwan ternakan lembu dan kambing.dengan menggunakn rumput Napier India IKN091 penternak-penternak dapat menjimatkan kos makanan dari penggunaan dedak-dedak haiwan.yang terdapat dipasaran.

Masalah utama kepada seluruh penternak-penternak di Malaysia adalah berkaitan dengan PENYEDIAAN bahan makan bagi haiwan-haiwan ternakan mereka,oleh itu kita dapat lihat berapa ramai akhirnya penternak berakhir dengan menanggung kerugian yang ketara.

Maka dengan adanya makanan gantian bagi dedak-dedak yang sering kali menghadapi kenaikan harga yang akan MEMBEBAN kan penternak pengunaan Napier IndiaIKN091 adalah satu langkah yang amat baik dan sangat bersesuaian kepada seluruh penternak-penternak Melayu dari yang secara kecilan hingga kepada yang beroperasi secara besar-besaran.

 Napier India IKN091 telah pun mendapat pengesahan dari pihak Mardi dan Fama,yang mana rumput ini mempunyai sumber Protein yang tinggi serte mencukupi bagi keperluan haiwan-haiwan ternakan.

No comments: